Edenred pomáhá zlepšit stravování i fyzickou kondici zaměstnanců

Na oblast zdravé výživy se zaměřuje ve svých projektech firemní sociální odpovědnosti společnost Edenred, největší světový poskytovatel benefitů, v České republice známý zejména díky stravenkovým kartám a stravenkám Ticket Restaurant a volnočasovým benefitům. Tento směr si společnost Edenred vybrala záměrně: v této oblasti působí více než 25 let a může tak na byznysové aktivity logicky a smysluplně navázat i v neziskových projektech.

Úsilí a prostředky, které na projekty sociální odpovědnosti vynakládá, tak jsou směrovány do oblastí, kde Edenred dokáže zajistit tu nejvyšší efektivitu.

Dobré jídlo, půl zdraví

Nejrozsáhlejší iniciativou je program FOOD, u jehož zrodu Edenred stál již před deseti lety. Program vznikl z iniciativy EU a jeho cílem je zlepšit stravovací návyky zaměstnanců zvýšením jejich povědomí o nutričně vyvážené stravě a zároveň zlepšit výživovou kvalitu nabízených jídel v restauracích.

Dlouhodobá konzumace nezdravého jídla vede ke zvýšení nemocnosti a způsobuje rozvoj civilizačních chorob, což ve svém důsledku zatěžuje jak pracovníky, tak i zaměstnavatele.

Michaela Číhalíková
Michaela Číhalíková

Program je aktivní v celkem deseti evropských zemích a lokálně je podporován odbornými garanty. Každoročně probíhá průzkum stravovacích návyků mezi vlastníky stravenkové karty či stravenek Ticket Restaurant a restauratéry. V České republice již v roce 2009 z průzkumů vyplynulo, že největším problémem je nízká nabídka kvalitních a vyvážených jídel v restauracích. „S naší stravenkou se denně stravuje 600 000 osob a vysoké procento z nich chodí pravidelně na obědy právě do restaurací. Z výzkumů vyplývá, že čeští zaměstnanci zřetelně přisuzují zdravému stravování stále větší význam, zatímco české restaurace si tohoto rostoucího trendu nejsou vědomy. Mají sklon mít předsudky o nabídce zdravého jídla,“ říká Michaela Číhalíková ze společnosti Edenred.

Edenred proto zahájil komunikaci s restauracemi, vytvořil seznam doporučení pro zdravý jídelníček a dal vzniknout síti restaurací FOOD. Ty vždy nabízejí v jídelníčku nejméně jedno jídlo připravené podle principů zdravé a vyvážené stravy. Dnes je již v programu více než 1 500 restaurací v celé zemi a jejich počet neustále narůstá. Edenred ale výhody zdravého stravování dlouhodobě v kampaních vysvětluje i samotným zaměstnancům. Výsledek? Za deset let programu se počet Čechů, kteří se rozhodují při volbě jídla podle toho, zda je zdravé, zvýšil bezmála o čtvrtinu.

Firma na talíři

Na program FOOD navázal Edenred projektem Firma na talíři, který je zaměřen na zdravé stravování zaměstnanců v průběhu celého pracovního dne. Experti při něm formou workshopů zaměstnancům skládají ideální jídelníček pro celý pracovní týden. Výsledky projektu si pochvalují jak zaměstnanci, tak i pracovní týmy, které se do něj zapojily.

Na projekt Firma na talíři volně navazuje projekt Firma v pohybu. Je založen na zjištění, že i malé dávky tělesné aktivity v průběhu dne a na pracovišti zlepšují fyzickou kondici a pracovní výsledky. Jednoduchou diagnostikou se nejprve zjistí fyzický stav každého zaměstnance a doporučí se mu optimální cviky, které může dělat přímo v práci.

Díky těmto dlouholetým aktivitám jsme se rozhodli stát se partnerem Ceny Francouzsko-české obchodní komory v oblasti společensky odpovědných firem.

About Francouzsko-česká obchodní komora / Chambre de commerce franco-tchèque 1922 Článků
Francouzsko-česká obchodní komora, založena v březnu 1996, je platformou pro rozvoj francouzsko-české komunity, obchodních a kulturních vztahů obou zemí a zároveň podporovatelem myšlenky jednotné Evropy. Pro členské společnosti i veřejnost pořádá tým FČOK debatní obědy, tematické kluby a konference, Speed Business Meetingy v Praze a v regionech, kulturní a společenské akce, turnaje v pétanque a golfu a nově také sportovní tréninky. V roce 2014 byla obnovena tradice udílení Ceny FČOK. Za celý rok 2016 přišlo na akce FČOK více než 4300 hostů. Obchodní oddělení FČOK poskytuje poradenství a širokou paletu služeb českým a francouzským firmám, které chtějí začít podnikat na novém trhu. Služeb obchodního oddělení na podporu podnikání využije každoročně více než 70 firem. FČOK je členem CCI France International, která sdružuje 120 francouzských obchodních komor v 90 zemích.

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*