Francie loni přitáhla rekordní počet zahraničních investic

V roce 2017 se každý pracovní den pět firem rozhodlo vstoupit na francouzský trh nebo v zemi rozšířit své stávající aktivity. Podle statistik Business France se k takovému investičnímu kroku rozhodlo celkem 1 300 společností, tedy o 16 % než v roce předcházejícím. Podle oficiálních statistik to vedlo k vytvoření nebo udržení 33 500 pracovních míst. Jednu třetinu z nich zajistili noví aktéři na francouzském trhu.

Dobré zprávy o investicích přichází i v posledních dnech. Korejský Samsung oznámil, že v Paříži vybuduje své třetí největší výzkumné centrum zaměřené na umělou inteligenci na světě (první dvě jsou v Jižní Koreji a ve Spojených státech). Centrum povede Luc Julia, vynálezce hlasového asistenta Siri od Applu. Pracovat by v něm mělo na 100 výzkumných pracovníků.

Na konci března také japonská firma Fujitsu  oznámila záměr rozšířit stávající výzkumné centru, které ve spolupráci s Ecole Polytechnique otevřela teprve v říjnu 2017. Centrum bude vyvíjet pro firmu umělou inteligenci pro všechny výrobky určené pro evropský kontinent.

Dobrý image a velké investice

Za úspěchem stojí zlepšení celkové image Francie. Například podle studie Soft Power 30 ze společné dílny kabinetu Portland a jihokalifornské univerzity se země Galského kohouta řadí mezi nejvlivnější na světě. Za stoupající atraktivitou stojí i zvolení Emmanuela Macrona prezidentem; mladý politik se stal synonymem vstřícnosti k podnikatelům, odporu k extrémům a obrany liberalismu. Časopis The Economist zvolil Francii za zemi roku 2017.

Největší progres zaznamenaly zahraniční investice v oblasti výroby, když meziročně stopuply o 23 % a představují celkem 26 % všech zahraničních investic. Toyota dala 300 milionů euro do závodu v Onnaing, Aperam 28 milionů eur do závodu na nereznoucí ocel v Gueugnonu, BYD 10 milionů euro do montovny elektrobusů, Häagen-Dazs 14 milionů do výrobní linky na zmrzlinu…

About Francouzsko-česká obchodní komora / Chambre de commerce franco-tchèque 1631 Článků
Francouzsko-česká obchodní komora, založena v březnu 1996, je platformou pro rozvoj francouzsko-české komunity, obchodních a kulturních vztahů obou zemí a zároveň podporovatelem myšlenky jednotné Evropy. Pro členské společnosti i veřejnost pořádá tým FČOK debatní obědy, tematické kluby a konference, Speed Business Meetingy v Praze a v regionech, kulturní a společenské akce, turnaje v pétanque a golfu a nově také sportovní tréninky. V roce 2014 byla obnovena tradice udílení Ceny FČOK. Za celý rok 2016 přišlo na akce FČOK více než 4300 hostů. Obchodní oddělení FČOK poskytuje poradenství a širokou paletu služeb českým a francouzským firmám, které chtějí začít podnikat na novém trhu. Služeb obchodního oddělení na podporu podnikání využije každoročně více než 70 firem. FČOK je členem CCI France International, která sdružuje 120 francouzských obchodních komor v 90 zemích.

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*