MSP táhnou vzhůru francouzský export

Výrazný růst objemu exportu (+4 %) i počtu vývozců (+ 3,1 %) hlásí únorová zpráva francouzského ministra pro zahraniční obchod a cestovní ruch Matthiase Fekela. Francouzští celníci zaevidovali celkem 125 000 právnických osob, které vyvezli zboží v celkové hodnotě 455 miliard euro za hranice země.

Zdroj: Francouzská celní správa
Zdroj: Francouzská celní správa

Francouzi jsou na nová čísla patřičně hrdí. Například z Itálie vyváží v absolutních číslech dvakrát tolik firem, z Německa o 25 % více.

Pokud začneme podrobněji zkoumat těchto 125 tisíc exportérů, ukáže se, že mnohé firmy jsou filiálkami jedné velké mateřské společnosti. Po odečtení zbyde 110 tisíc exportérů. V roce 2015 bylo 37 % exportérů součástí francouzské skupiny a vyvezli 57 % objemu zboží. Pod mezinárodní skupiny patřilo 8 % filiálek a stojí za 41 % exportů. Na nezávislé podniky tedy zbývá jen pouhých pár procent, jejich podíl však roste.

Dynamika „malých“ exportérů

odvětví francie
Zdroj: Francouzská celní správa

na růstu počtu exportérů se největší měrou podílejí mikropodniky (podle francouzské definice do 20 zaměstnanců), jejich podíl vzrostl o 4,5 % a v roce 2015 jich vyváželo 96 411. Představují tak 77 % vývozců. Malých a středních podniků (21-250 zaměstnanců) v kategorii exportérů figuruje 23 913 a představují tedy 19 % vývozců. Pouhých 3333 firem je větších než 250 zaměstnanců (3 %), zbytek pat tvoří firmy s neznámou velikostí.

Největší objem vývozu zajišťují velké firmy. Tvoří sice jen 0,4 % exportérů, průměrná hodnota zboží vyvezeného jednou firmou e však 535 milionů euro. MSP sice nijak dramaticky nezvýšili svůj objem exportu, ale zvyšuje se velmi výrazně jejich počet. Většinu vyváženého objemu zboží tak nadále zajišťují velké podniky, ale jejich absolutní podíl mezi vývozci klesá.

Úspěchy MSP jsou povzbudivé, rostoucí tendence exportu se však nemusí potvrdit v příštích letech. Podle celních statistik se do dalšího roku udrží jen dvě třetiny malých exportérů.

Zdroj: Celní správa Francie, lemoci.com

About Francouzsko-česká obchodní komora / Chambre de commerce franco-tchèque 1980 Článků
Francouzsko-česká obchodní komora, založena v březnu 1996, je platformou pro rozvoj francouzsko-české komunity, obchodních a kulturních vztahů obou zemí a zároveň podporovatelem myšlenky jednotné Evropy. Pro členské společnosti i veřejnost pořádá tým FČOK debatní obědy, tematické kluby a konference, Speed Business Meetingy v Praze a v regionech, kulturní a společenské akce, turnaje v pétanque a golfu a nově také sportovní tréninky. V roce 2014 byla obnovena tradice udílení Ceny FČOK. Za celý rok 2016 přišlo na akce FČOK více než 4300 hostů. Obchodní oddělení FČOK poskytuje poradenství a širokou paletu služeb českým a francouzským firmám, které chtějí začít podnikat na novém trhu. Služeb obchodního oddělení na podporu podnikání využije každoročně více než 70 firem. FČOK je členem CCI France International, která sdružuje 120 francouzských obchodních komor v 90 zemích.

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*