Průzkum: České firmy mají jen obecné znalosti o GDPR

České firmy mají vysoké obecné povědomí o evropské směrnici o ochraně osobních údajů (GDPR), která vstoupí v platnost koncem letošního května. Pokulhávají ale v detailnějších znalostech, jako je například výše možných pokut či datum uvedení směrnice v platnost. Vyplývá to z průzkumu společnosti Microsoft. Na téma GDPR a zejména praktické kroky, které mají firmy uskutečnit, se zaměří i kulatý stůl o GDPR, který pořádá FČOK.

Například dvě třetiny firem v průzkumu, který se uskutečnil před Vánocemi, uváděly, že mají ještě 12 měsíců na přípravu,” uvedl Jiří Černý, ředitel pro právní záležitosti Microsoft Česko a Slovensko.

Na 90 procent českých firem o existenci GDPR ví. Čtvrtina českých firem zná i přesnou výši pokut, které se pojí s porušením této evropské směrnice – jde až o čtyři procenta celkového obratu firmy. České firmy dále uvedly, že ve spojitosti s GDPR zavedly školení zaměstnanců zaměřené na ochranu dat (80 procent) a zvýšily investice do zabezpečení IT (také 80 procent). Pětina zavedla funkci manažera na ochranu dat. Více než třetina zavedla program na řízení dat.

Největší riziko? Dle firem hackeři i vlastní zaměstnanci

Více než dvě třetiny českých firem si věří, že jsou schopny ochránit osobní data před únikem či neautorizovaným přístupem. Současně ale téměř polovina míní, že nemá formální procesy na monitorování bezpečnostních incidentů v oblasti osobních údajů. Největší hrozbou pro osobní data jsou podle firem hackeři (54 %), celá čtvrtina společností ale považuje za největší hrozbu vlastní zaměstnance.

GDPR se týká všech firem, státních institucí, neziskových organizací i osob samostatně výdělečně činných, které evidují své zaměstnance, členy, zákazníky nebo příznivce. Pro české firmy je komplikací skutečnost, že vláda nezveřejnila přesné znění nového zákona, který bude požadavky GDPR začleňovat do české legislativy. Premiér Andrej Babiš (ANO) už vyzval ministerstvo vnitra, aby zákon ke GDPR urychleně předložilo. Evropskou normu ale kritizoval.

Souhlas se zpracováním osobních údajů podle nových pravidel musí dát miliony lidí. Obnovou tak bude muset projít drtivá většina databází, kterými disponují například internetové obchody, ale i lékaři, školy či zaměstnavatelé.

ZdrojEuroskop, ČTK
About Francouzsko-česká obchodní komora / Chambre de commerce franco-tchèque 1631 Článků
Francouzsko-česká obchodní komora, založena v březnu 1996, je platformou pro rozvoj francouzsko-české komunity, obchodních a kulturních vztahů obou zemí a zároveň podporovatelem myšlenky jednotné Evropy. Pro členské společnosti i veřejnost pořádá tým FČOK debatní obědy, tematické kluby a konference, Speed Business Meetingy v Praze a v regionech, kulturní a společenské akce, turnaje v pétanque a golfu a nově také sportovní tréninky. V roce 2014 byla obnovena tradice udílení Ceny FČOK. Za celý rok 2016 přišlo na akce FČOK více než 4300 hostů. Obchodní oddělení FČOK poskytuje poradenství a širokou paletu služeb českým a francouzským firmám, které chtějí začít podnikat na novém trhu. Služeb obchodního oddělení na podporu podnikání využije každoročně více než 70 firem. FČOK je členem CCI France International, která sdružuje 120 francouzských obchodních komor v 90 zemích.

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*