Co letos přivezl svatý Martin? Mladá vína!

Již desítku let české a moravské vinice budují tradici ochutnávání mladého vína, které zrálo pouhých několik týdnů. V období kolem dne sv. Martina, jenž připadá na 11. listopadu, znalci i laici otevírají první lahve tohoto vína s velmi svěží ovocnou chutí i vůní. A letos se jich vyrobilo asi 2,3 miliony, což je nejvíce od počátku tradice degustace svatomartinského vína, které je symbolem oslav a veselí.

Ochutnávka svatomartinského vína není ničím výjimečným ani v Praze. Řada místních vinařů například prezentuje své výrobky na svatomartinských trzích a víno, které je pojmenováno po patronovi vojáků, koní, jezdců, hus a vinařů, symbolu příchodu zimy. A mnoho pražských restaurací nabízí speciální svatomartinské menu, v němž víno dle tradice doplní pečená husa pouze se solí a kmínem či na jablcích, hruškách nebo švestkách s knedlíkem a zelím.  Jakkoli si však upřednostňujeme svatomartinské vychutnat, neměli bychom příliš otálet s jeho spotřebou – doporučuje se jej vypít nejpozději na jaře, jinak totiž může ztratit svou charakteristickou svěžest.

Známku „Svatomartinské“ každoročně uděluje komise, která hodnotí, zda víno splňuje ustanovení Vinařského fondu, jenž ji spravuje. Letos ji udělila celým 83 % přihlášených, a tak si v tomto roce můžeme vybrat z vín 113 vinařů. Ti mohou známkou opatřit lahve několika odrůd, které mohou označení nést. Konkrétně se jedná o tři odrůdy bílého, tedy Müller Thurgau, Veltlínské červené rané a Muškát moravský, a dvě odrůdy červeného či rosé, Modrý Portugal a Svatovavřinecké. Z pražských vinařů ovšem získal známku „Svatomartinské“ jen jeden – vinařství Salabka v pražské Tróji. Stejnojmenná gurmánská restaurace letos nabízí kromě svých gastronomických specialit také právě dárkový balíček mladých vín. Pražané tak mají jedinečnou příležitost si vychutnat skutečně lokální svatomartinské víno, a to hned ze čtyř odrůd.

About Francouzsko-česká obchodní komora / Chambre de commerce franco-tchèque 1980 Článků
Francouzsko-česká obchodní komora, založena v březnu 1996, je platformou pro rozvoj francouzsko-české komunity, obchodních a kulturních vztahů obou zemí a zároveň podporovatelem myšlenky jednotné Evropy. Pro členské společnosti i veřejnost pořádá tým FČOK debatní obědy, tematické kluby a konference, Speed Business Meetingy v Praze a v regionech, kulturní a společenské akce, turnaje v pétanque a golfu a nově také sportovní tréninky. V roce 2014 byla obnovena tradice udílení Ceny FČOK. Za celý rok 2016 přišlo na akce FČOK více než 4300 hostů. Obchodní oddělení FČOK poskytuje poradenství a širokou paletu služeb českým a francouzským firmám, které chtějí začít podnikat na novém trhu. Služeb obchodního oddělení na podporu podnikání využije každoročně více než 70 firem. FČOK je členem CCI France International, která sdružuje 120 francouzských obchodních komor v 90 zemích.

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*